Strona Główna Artykuły Forum Linki Szukaj 17 Kwietnia 2025 23:30
Nawigacja
Organizator Rozgrywek
Historia ŻALPN
Kontakt-Drużyny
ROZGRYWKI HALOWE
Składy Drużyn 2023/2024
Terminarz i Wyniki
Tabela
Statystyki Kartek
Najlepszy Strzelec
Statystyka strzelonych bramek
Statystyka straconych bramek
Regulamin ŻALPN Liga Halowa
Archiwum
ROZGRYWKI NA ORLIKU
Składy Drużyn 2023
Terminarz i Wyniki
Tabela
Statystyki Kartek
Najlepszy Strzelec
Statystyka strzelonych bramek
Statystyka straconych bramek
Regulamin ŻALPN Orlik
Archiwum
GIEŁDA ZAWODNIKÓW
AMATORSKIE TURNIEJE ŻALPN
Galeria
Wątki na Forum
Najnowsze Tematy
Brak zawartości dla tego panelu
Najciekawsze Tematy
Brak zawartości dla tego panelu
Regulamin ŻALPN Liga Halowa

                        

PROGRAM ROZGRYWEK ŻALPN LIGA HALOWA 2023/2024

 

  1. Do rozgrywek ŻALPN Liga Halowa 2023/24 zostaje zgłoszona odpowiednia ilość zespołów zgodnie z przyjęciami organizacyjnymi.
  2. Jeżeli zgłoszonych zostanie 6-9 zespołów, pierwsza I runda będzie miała charakter „każdy z każdym” natomiast II runda będzie rundą rewanżową .
  3.  Jeżeli zgłoszonych zostanie  10-12 zespołów, pierwsza I runda będzie miała charakter „każdy z każdym” natomiast II runda zostanie podzielona na dwie Ligi (tabela na pół). Jeżeli podział określi nieparzystą liczbę drużyn, zespół pośredni zasili I Ligę ( np. I Liga 7 drużyn – 2 Liga 6 drużyn).
  4. W  2 rundzie (podział na II Ligi) wszystkie zespoły zachowują swój dorobek bramkowy i bilansowy z pierwszej rundy.
  5. Spotkania odbywać się będą na obiekcie widowiskowo-sportowym w Łękawicy lub Oczkowie. Rozgrywki ustala organizator w wyznaczoną sobotę lub niedziele. Mecze niedzielne będą odbywać się od godz. 9:00, natomiast jeśli zajdzie potrzeba organizacji spotkań sobotnich planowane są godziny popołudniowe. Możliwość zmiany godzin należy do organizatora.
  6. Po zakończeniu rozgrywek zostanie przeprowadzony plebiscyt aby wyłonić najlepszego zawodnika oraz najlepszego bramkarza rozgrywek. Będzie również wyłoniony najlepszy strzelec, drużyna fair play oraz drużyna z największą ilością strzelonych bramek i najmniejszą ilością straconych bramek. Udział w głosowaniu przypada na zespoły przynależące do swoich Lig z wyłączeniem głosu na swoich zawodników.
  7. Głosowanie na najlepszego zawodnika oraz bramkarza będzie odbywać się za pośrednictwem głosów przedstawicieli drużyn. Sędziowie oraz organizator wybiorą trzech bramkarzy oraz trzech najlepszych zawodników, poczym przedstawiciele zespołów  podejmą ostateczną decyzje o wyłonieniu zwycięzców.
  8. W przypadku takiej samej ilości głosów na zawodników, ostatni głos zostaje dla Zarządu Stowarzyszenia ŻALPN.
  9. Nagroda Fair Play przypada tylko i wyłącznie drużynie która nie otrzymała i nie oddała żadnego Walkowera w czasie całego przebiegu rozgrywek. Przyznaną nagrodę otrzymuje zespół która otrzymała najmniejszą ilość kar indywidualny, biorąc pod uwagę żółte i czerwone kartki.  Fair Play jest pojedynczą nagrodą dla wszystkich zespołów nie zależnie od ilości Lig.
  10. W rozgrywkach halowych istnieje zasada „Pucharu Przechodniego”. Puchar ten przechodzi z drużyny, która zajęła pierwsze miejsce w ubiegłym sezonie, na drużynę zwycięską nowego sezonu. W przypadku zdobycia trzykrotnego mistrzostwa pod rząd Puchar zostaje w drużynie na stałe  - jest własnością zespołu.
  11. W związku z sytuacją epidemiologiczną oraz częstymi obostrzeniami które zostają nakładane na nasze społeczeństwo, rozgrywki ŻALPN „Liga Halowa 23/24” będą uwzględniane w następującym charakterze:
  • I runda – rozegranie min. 50% ( jeżeli rozgrywki zostaną zakończone przedwcześnie, liga zostaje unieważniona i zakończona), powyżej  50 % zakończenie na aktualnej kolejce.
  • II runda, rewanże – rozegranie min. 50% (jeżeli rozgrywki zostaną zakończone przedwcześnie, liga zostaje zakończona na I rundzie.), powyżej  50 % zakończenie na aktualnej kolejce.
  • II runda, pierwsze spotkania ligowe – rozegranie min. 50% (jeżeli rozgrywki zostaną zakończone przedwcześnie, liga zostaje zakończona na I rundzie przed podziałem na ligi), powyżej  50 % zakończenie na aktualnej kolejce.
  • II runda, rewanże – rozegranie min. 50% (jeżeli rozgrywki zostaną zakończone przedwcześnie, liga zostaje zakończona na II rundzie – pierwsze spotkania ligowe), powyżej  50 % zakończenie na aktualnej kolejce.

           Powyższe punkty dotyczą rozgrywek bez podziału jak również z podziałem na Ligii.

  1. Ostrzega się, iż każdy zawodnik będący pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających nie zostanie dopuszczony do gry, a drużyna, w której występuje poniesie odpowiedzialność dyscyplinarną oraz finansową zgodnie z Regulaminem Rozgrywek.
  2. Przypomina się, że każdy zawodnik gra na własną odpowiedzialność i nie posiada przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w rozgrywkach. W każdym przypadku sportowym prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
  3. Zawodnik lub osoba towarzysząca drużynie zachowująca się nagannie podczas trwania poszczególnych meczy lub całych rozgrywek, zostanie poddana sankcji dyscyplinarnej lub finansowej. Jednak może zostać wobec niej wszczęte postępowanie prawne z powództwa cywilnego, o czym decyduje Zarząd ŻALPN oraz Organizator rozgrywek.
  4. Jakiekolwiek sytuacje losowe powodujące utrudnienia w organizacji spotkań będą podawane przedstawicielom zespołów droga elektroniczną, telefonicznie, bądź osobiście, w jak najszybszym czasie.
  5. Punkty nie zawarte w Programie Rozgrywek ujęte są w Regulaminie Stowarzyszenia ŻALPN „Hala 2023/24”.
  6. Do zamieszczania zmian w Programie Rozgrywek, jak również w Regulaminie uprawniony jest tylko Zarząd ŻALPN.
  7. O sytuacjach spornych nie zawartych w regulaminie jak również w programie rozgrywek ŻALPN „Liga Halowa 2023/2024 decyduje Zarząd ŻALPN oraz Organizator rozgrywek.

 

ŻYWIECKA AMATORSKA LIGA PIŁKI NOŻNEJ

Regulamin rozgrywek „Liga Halowa” sezon 2023/2024

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE:

  1. Organizatorem rozgrywek jest „Stowarzyszenie Żywiecka Amatorska Liga Piłki Nożnej” (ŻALPN). Siedziba Stowarzyszenia mieści się na Osiedlu Młodych 7/29, 34-300 Żywiec.
  2. Głównym celem Stowarzyszenia Żywieckiej Amatorskiej Ligi Piłki Nożnej (inaczej ŻALPN) jest propagowanie i rozwijanie piłki nożnej w miłej, sportowej atmosferze, dającej wiele radości zespołom, kibicom, a także organizatorom.
  3. Każdy zawodnik przystępujący do rozgrywek oświadcza, że jest zdolny do gry w piłkę nożną oraz nie posiada żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, które wykluczały by go z udziału w rozgrywkach.
  4. W rozgrywkach mogą brać udział osoby, które nie występowały w zawodowych ligach piłkarskich (trawa i futsal) seniorów oraz juniorów w sezonie 2023 (jesień). Do interpretacji zawodowych lig zalicza się udział zawodników począwszy od B klasy wzwyż.
  5. Dopuszcza się do rozgrywek zawodników powyżej 30 roku życia występujących w zawodowych ligach B, A klasy oraz lidze okręgowej w liczbie nie większej niż 5 osób. Do kapitana zespołu należy wcześniejsze poinformowanie organizatora lub sędziów spotkania o udziale powyższego zawodnika w rozgrywkach ŻALPN „Liga Halowa 23/24”.
  6. Każdej drużynie przysługuje wprowadzanie 1 ”zawodowego” gracza od 16 roku życia wzwyż do klasy okręgowej na cały sezon.
  7. Osoby niepełnoletnie (od 16 do 18 lat) mogą uczestniczyć w rozgrywkach ligowych tylko i wyłącznie za zgodą pisemną rodziców lub prawnych opiekunów (akceptowalne tylko i wyłącznie oryginalne druki ŻALPN). W rozgrywkach nie mogą brać udziały osoby po niżej 16 roku życia.
  8. Zgłoszone zespoły do udziały w rozgrywkach ŻALPN „ Liga Halowa 23/24” mogą zgłosić w fazie startowej maksymalnie 15 zawodników za wyjątkiem 3 zawodników których jest możliwość dopisania do 2 kolejki I i II rundy oraz symbolicznego zawodnika I i II rundy.
  9. Zespół będzie dopuszczony do rozgrywek po spełnieniu wszystkich wymogów:
    • Uregulowaniu wszystkich należności finansowych związanych z udziałem w lidze  
    • Dostarczeniu kompletnie uzupełnionej Karty Zgłoszeń Uczestnictwa z podpisem kapitana drużyny ( najpóźniej do 1 kolejki – I rundy).
  10. Termin wpłaty wpisowego za udział w rozgrywkach ustala Organizator. Po weryfikacji wpłat za udział w imprezie ŻALPN, ustala się harmonogram rozgrywek. Drużyna, która nie wpłaci w podanym terminie kwoty wpisowego nie będzie brana pod uwagę w ustalaniu terminarzu z możliwością utraty zaliczki. Kwota ta zostanie wówczas przekazana na nagrody rzeczowe dla drużyn, biorących udział w turnieju.
  11. Jeżeli drużyna uiściła wpłatę i z przyczyn niezależnych od organizatora, nie przystąpiła do rozgrywek lub zostanie wykluczona nie dostaje zwrotu wpłaconej kwoty wpisowego. Kwota zostanie przekazana na cele statutowe Stowarzyszenia ŻALPN.
  12. Zarząd ŻALPN ma prawo powołać reprezentację ŻALPN (zawodników z poszczególnych zespołów) lub wyznaczyć drużyny do udziału w rozgrywkach piłkarskich w stopniu charytatywnym, towarzyskim oraz zawodowym. Nie wyklucza to wybranych zawodników oraz drużyny do udziału w rozgrywkach ŻALPN „Liga Halowa 23/24”.
  13. W razie uczestnictwa reprezentacji ŻALPN lub wyznaczonych zespołów przez Zarząd ŻALPN do udziału w jakimkolwiek stopniu rozgrywek piłkarskich (turniej, mecz pokazowy, reprezentacja ŻALPN itp.) Zainteresowane osoby lub drużyny są automatycznie zwolnione z najbliższej kolejki ligowej. Kolejka zostaje przełożona na najbliższy nadchodzący termin.

 

II. PRZEPISY GRY:

  1. Czas gry:  2 x 25 minut (przerwa 5 minut) .
  2. W rozgrywkach bierze udział 5 zawodników z drużyny (4 w polu + 1 bramkarz).
  3. Minimalna ilość zawodników pozwalająca na rozegranie meczu to 4 zawodników z drużyny (3 w polu + 1 bramkarz).
  4. Zawodnicy występują w strojach sportowych z numerem na koszulce oraz w obuwiu przeznaczonym do gry na hali. W przypadku nie spełnienia w/w wymogów sędzia ma prawo nie dopuścić zawodnika do gry.
  5. Przed meczem drużyny muszą wypełnić protokół meczowy. W przypadku nie oddania wypełnionego protokołu drużyna zawiniona otrzymuje walkower. Możliwość dopisania zawodników do protokołu jest dopuszczalna do rozpoczęcia drugiej połowy.
  6. Obowiązkiem każdego zawodnika wpisanego do protokołu meczowego jest posiadanie dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego jego tożsamość..
  7. Zawodnicy nie mają prawa grać w gipsie bądź szynie gipsowej, a także nie będą dopuszczeni do gry w zegarkach lub innej metalowej biżuterii na rękach. Jest możliwość odstąpienia od powyższego przepisu tylko i wyłącznie za zgodą drużyny przeciwnej oraz Organizatora ŻALPN (Potwierdzenie pisemne przedstawiciela zespołu oraz organizatora).
  8. W rozgrywkach nie obowiązuje przepis dotyczący gry na „spalonym”.
  9. Zawody prowadzi dwóch sędziów (awaryjnie jeden – losowy przypadek) posiadających równe prawa do egzekwowania przepisów gry.
  10. Gra zatrzymywana jest wyłącznie przez sędziów.
  11. Czas na wznowienie gry przez zawodnika oraz bramkarza wynosi 5 sek. Po przekroczeniu w/w czasu sędzia ma prawo odgwizdać przewinienie techniczne i wskazać rzut wolny pośredni dla drużyny przeciwnej.
  12. W przypadku kontaktu piłki z sufitem lub innym nietypowym przedmiotem zostaje przyznany rzut pośredni dla drużyny niezawinionej powstałego kontaktu.
  13. W sytuacji gdy piłka opuszcza pole gry (gra nie może być kontynuowana) za niezwłoczne dostarczanie piłki odpowiedzialna jest drużyna, która ostatnia posiadała piłkę. W takiej sytuacji to kapitan drużyny „wybijającej” jest odpowiedzialny za wyznaczenie osoby, która niezwłocznie dostarczy piłkę. W przypadku nie wywiązania się z tego obowiązku kapitan drużyny „wybijającej” może zostać ukarany napomnieniem w postaci żółtej kartki. W sytuacji kiedy w skutek wybicia piłki poza halę sportową zostanie skradziona w obowiązku drużyny wybijającej jest zakup nowej.
  14. Rzut karny - wykonywany jest z odległości 7 metrów od środka linii bramkowej.
  15. Rzuty wolne -  przyznane po faulu bądź zagraniu ręką są rzutami bezpośrednimi.
  16. Rzut rożny – zawodnik nie może zdobyć bramki, bezpośrednio z rzutu rożnego.
  17. Odległość pomiędzy miejscem wykonywania rzutu wolnego, a zawodnikami drużyny przeciwnej wynosi 6 m.
  18. Aut - Wznowienie z autu wykonuje się nogą zza boiska bądź linii autowej w miejscu, w którym piłka opuściła boisko. Wówczas zawodnik przeciwny musi znajdować min. 2 metry od miejsca wznowienia gry. Jeśli w/w kwestia nie zostanie zachowana, sędzia ma prawo ukarać winnego gracza napomnieniem i przyznać drużynie poszkodowanej, rzut pośredni.
  19. Niewłaściwe wznowienie z autu skutkuje wykonaniem tego stałego fragmentu gry przez drużynę przeciwną.
  20. Zawodnik ma prawo zażądać wznowienia gry z autu, rzutu rożnego, bądź rzutu wolnego na gwizdek.
  21. Podczas wznawiania gry ze stałych fragmentów piłka musi stać nieruchomo.
  22. W rozgrywkach obowiązuje całkowity zakaz gry wślizgiem zawodników grających w polu. Dozwolone są jedynie wślizgi ratujące w przypadku braku bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem. Pozostałe wślizgi są zabronione i karane rzutem wolnym bezpośrednim oraz w zależności od sytuacji napomnieniem, które weryfikują sędziowie spotkania. W przypadku zdarzenia w polu karnym – rzutem karnym. Przepis nie dotyczy bramkarzy we własnym polu karnym.
  23. Bramkarz wznawia grę z piątego metra z ziemi (piątka) , natomiast nie może zdobyć bezpośredniej bramki. Bramkarz nie może z rzutu ręką zdobyć bramki.
  24. Przechwycenie piłki rękami przez bramkarza po celowym zagraniu zawodnika z drużyny skutkuje rzutem wolnym pośrednim wykonywanym na gwizdek z miejsca jej złapania przez bramkarza.
  25. Kapitan musi być wyróżniony opaską kapitańską i tylko on ma prawo do porozumienia z sędzią w taktowny sposób. Nie ma obowiązku przekazywania opaski innemu zawodnikowi na czas zejścia kapitana z boiska. W przypadku wykluczenia z gry kapitana ma on obowiązek przekazania opaski kapitańskiej zawodnikowi z własnej drużyny.
  26. Na ławce rezerwowych mogą przebywać zawodnicy oraz przedstawiciel drużyny wpisani do protokołu meczowego. Zarówno zawodnicy jak i przedstawiciel podlegają karą dyscyplinarnym (napomnienia i wykluczenia). Zawodnicy pauzujący za kartki nie mogą przebywać w bezpośrednim otoczeniu ławki rezerwowych. Jeśli wyżej wymieniona kwestia nie zostanie zachowana sędziowie mają możliwość usunięcia ukaranych zawodników oraz  zastosować sankcje dyscyplinarne (kolejne zawieszenia).
  27. W razie problemów z organizacją drużyny w danym meczu, na życzenie kapitana drużyny arbiter główny ma obowiązek przesunąć rozpoczęcie meczu do 5 minut od planowanej godziny. W przypadku upływu w/w czasu i dalszych problemów drużyna dostaje walkower.
  28. Sędzia oraz członkowie zarządu na wniosek kapitana drużyny mają prawo wylegitymować dowolnego zawodnika lub zawodników biorących udział w rozgrywkach (konfrontacja). Konfrontacja ma miejsce przed spotkaniem, w przerwie meczu bądź po jego zakończeniu. W razie niezgodności tożsamości bądź braku jej dowodów przyznany zostaje walkower w meczu, w którym uczestniczył. Jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce przed spotkaniem, mecz zostanie rozegrany, lecz bez nieuprawnionego zawodnika. Istnieje możliwość dogrania meczu i okazanie dokumentu w najbliższym terminie tylko za zgodą arbitrów spotkania oraz Zarządu ŻALPN.
  29. Wszystkie zespoły, są odpowiedzialne za osoby występujące w drużynie oraz osoby im towarzyszące. W przypadku rażącego zachowania się zawodników lub osób towarzyszących, Zarząd lub Organizator rozgrywek może zweryfikować wynik meczu. O sankcjach dyscyplinarnych decyduje Zarząd ŻALPN.
  30. Za porządek w szatni, strefie technicznej boiska oraz jego bezpośredniego otoczenia, (przed meczem, w trakcie meczu, a także po zakończeniu zawodów) odpowiedzialni są kapitanowie drużyn. W przypadku stwierdzenia rażących zaniedbań Zarząd ma prawo wykluczeniem drużyny z rozgrywek.
  31. Zmiany zawodników w trakcie meczu są lotne (hokejowe) w wyznaczonej do tego strefie zmian (przy ławce rezerwowych). Dokonanie zmiany nie może przeszkodzić drużynie przeciwnej w przeprowadzanej akcji. Ilość zmian jest nieograniczona. W przypadku nieprawidłowej zmiany sędzia ma obowiązek ukarać zawodnika wchodzącego żółtą kartką.

 

III. PUNKTACJA I MIEJSCE W TABELI:

  1. Punktacja:

      a) zwycięstwo + 3 pkt

      b) remis + 1 pkt

      c) porażka 0 pkt

      d) *walkower – 1 pkt

* dotyczy rozdziału VII. pkt 3

 

  1. O kolejności w tabeli decydują kolejno:

      a) zdobyte punkty

      b) bilans spotkań pomiędzy zainteresowanymi drużynami (max. 2 drużyny)

      c) różnica bramek               

      d) ilość zdobytych bramek

      e) ilość straconych bramek

      f) losowanie

 

IV. KARY W GRZE:       

Kartki:

A) żółta – zawodnik opuszcza plac gry na okres 2 minut. Jeśli w czasie sankcji minutowej zespół poszkodowany utraci bramkę, zawodnik ukarany ma prawo wrócić do dalszej gry. Zawodnik pauzuje w 1 meczu po otrzymaniu kolejno – 4,7,9,11, żółtych kartek.

  • bramkarz który w trakcje meczu otrzyma żółtą kartkę, może pozostać na boisku bez odbywania kary minutowej , lecz jego karę czasową musi przejąć podstawowy zawodnik grający w jego zespole.

Żółtą kartkę zawodnik otrzymuje za:

- nadmierne używanie słów wulgarnych. Zawodnik otrzymuje dwa upomnienia, po tej karencji zostaje napomniany

- przytrzymywanie zawodnika przeciwnej drużyny

- wykonanie wznowień w sposób nieprawidłowy

- popchnięcie zawodnika drużyny przeciwnej

- symulowanie faulu

- niewłaściwą zmianę

- krytykowanie decyzji sędziego

- celowe opóźnianie gry

- utrudnianie wznowienia gry przeciwnikom.

- inne niesportowe zachowania

Czerwoną kartkę zawodnik może otrzymać za:

- wulgarne, aroganckie, niesportowe zachowanie wobec zawodnika drużyny przeciwnej bądź sędziego

- rozmyślne uderzenie lub próba uderzenia przeciwnika lub sędziego

- innego rodzaju czyny, które sędzia uzna jako wybitnie niesportowe (ciężkie)

- otrzymanie drugiego napomnienia (żółtej kartki) w jednym meczu

B) czerwona - otrzymanie przez zawodnika w jednym meczu 2 żółtej kartki skutkuje opuszczeniem boiska przez zawodnika (czerwona kartka) do końca spotkania. Po upływie 4 minut w jego miejsce może wejść na plac gry współpartner z drużyny. Zawodnik nie zostaje jednak wykluczony z gry w następnym spotkaniu.

  • w przypadku otrzymania bezpośrednio czerwonej kartki przez zawodnika (opuszczenie boiska bezpowrotne), drużyna gra w osłabieniu przez 4 min, po czym można go zastąpić innym zawodnikiem z drużyny wpisanym w karcie zgłoszeń.
  • każda czerwona kartka i kara z nią związana jest rozpatrywana indywidualnie przez zarząd oraz sędziów prowadzących zawody.
  • drużyna w której zawodnik otrzymał czerwoną kartkę zostaje ukarana karą finansową w wysokości 30 zł pobieraną z kaucji na cele statutowe Stowarzyszenia ŻALPN. Kara finansowa oraz sankcja dyscyplinarna zostaje ustalona na naradzie Zarządu ŻALPN.
  • Zawodnik, który został poddany sankcji „pauza” za ilość żółtych kartek oraz czerwoną kartkę, a w tym czasie rozegra mecz, drużyna zostaje bezzwłocznie poddana walkowerowi  10-0.
  • po otrzymaniu 11 żółtych, bądź 4 czerwonych kartek zawodnik jest wykluczony z gry do końca sezonu.
  • otrzymanie dwóch czerwonych kartek w jednej rundzie skutkuje wykluczeniem danego zawodnika z gry na co najmniej 2 kolejne mecze ligowe.

 

V. ORGANIZATOR:

  1. Organizator ma obowiązek:

- zarezerwować i udostępnić halę sportową na czas rozgrywek,

- zagwarantować piłki meczowe,

- zapewnić obsadę sędziowską,

- prowadzić tabele i statystyki rozgrywek zgodne z wynikami spotkań,

- rozstrzygać spory dotyczące interpretacji regulaminu,

- udzielania kar dyscyplinarnych za złamanie regulaminu zgodnie z wytycznymi w nim zawartymi.

  1. Organizator nie odpowiada za rzeczy zgubione oraz skradzione.
  2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za powstałe kontuzje.
  3. Nasza strona internetowa: http://www.zalpn.pl

 

VI. SĘDZIA:

  1. Zawody prowadzi dwóch sędziów (awaryjnie jeden), którzy mają pełną władzę i równe prawa do egzekwowania przepisów gry zawartych w regulaminie rozgrywek ŻALPN.
  2. Decyzje podejmowane przez sędziów dotyczące oceny faktów związanych z grą, włącznie z uznaniem lub nieuznaniem bramki oraz rezultatem zawodów – są ostateczne.
  3. Sędzia może zmienić swoją decyzje jedynie wtedy, gdy sam uzna ją za niewłaściwą zakładając, że gra nie została jeszcze wznowiona lub zawody nie zostały zakończone.
  4. Obowiązkiem sędziego jest:

            - sprawdzenie stanu bramek i hali sportowej do gry

            - prowadzenie zawodów zgodnie z regulaminem ŻALPN

  1. Sędzia ma prawo do przerwania meczu w przypadku zakłócenia porządku rozgrywek bądź zagrożenia bezpieczeństwa dalszego przebiegu gry, a następnie jeżeli:

            - jedna z drużyn jest winna zaistniałej sytuacji, mecz kończy się walkowerem

            - obie drużyny są winne, mecz kończy się obustronnym walkowerem.

  1. W przypadku naruszenia nietykalności sędziego oraz zachowania nagannego. Decyzją Zarządu zawodnik zostaje poddany sankcji dyscyplinarnej i finansowej oraz może wobec niego zostać wszczęte postępowanie prawne z powództwa cywilnego.

 

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  1. W razie dwóch walkowerów drużyna zostaje wyeliminowana z rozgrywek (bez zwrotu kosztów poniesionych za wpisowe oraz kaucje).
  2. Za otrzymany walkower z przyczyn wynikających nie stawieniem się na zawody, brakiem skompletowania zespołu (bez uprzedniego poinformowania organizatorów jak również drużyny przeciwnej) oraz walkower wynikający z nietypowych sytuacji na meczu np. bójka zawodników, uderzenie sędziego, zakłócanie porządku przez kibiców, osób towarzyszących drużynie itp. Drużyna której dotyczy incydent otrzymuje kare finansową w wysokości 100 zł, -1 punkt ligowy oraz wynik spotkania ustala się na 10-0 (jeśli wynik jest nie korzystny dla zespołu poszkodowanego) Powyższe sytuacje będą rozpatrywane na zebraniu Zarządu.
  3. Za walkower wynikający z przyczyny zdekompletowania składu, drużyna której dotyczy incydent otrzymuje kare finansową w wysokości 50 zł oraz wynik spotkania ustala się na 10-0 (jeśli wynik jest nie korzystny dla zespołu poszkodowanego). Powyższe sytuacje będą rozpatrywane na zebraniu Zarządu.
  4. Obustronny walkower działa na niekorzyść obu zespołów (wynik ustala się na 0-10 dla każdej z drużyn).
  5. Wykrytego zawodnika który występowały w zawodowych ligach piłkarskich (trawa i futsal) seniorów oraz juniorów w sezonie 2023 (jesień - rozgrywki ligowe oraz pucharowe) za wyjątkiem zawodników 30+ zweryfikowanych oraz symbolicznych zawodników . Należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczna do Zarządu ŻALPN lub Organizatora rozgrywek w czasie nie dłuższym niż 48 h od rozegranego spotkania. Drużyna w której występował zawodnik, zostaje ukarana walkowerem, karą finansową  w wysokości 150 zł oraz -1 pkt. ligowych. Przepis tyczy się wszystkich spotkań rozegranych przez nieuprawnionego zawodnika.
  6. Drużyny mające jakiekolwiek zastrzeżenia, skargi, protesty odnośnie spotkań, organizacji itp. Mają prawo, pisemnie skierować je do Zarządu ŻALPN drogą pocztową lub e-mailową w czasie nie późniejszym niż 48h od danego incydentu. Tylko takie wersje będą brane pod uwagę i weryfikowane na zebraniu Zarządu.
  7. Transfer zawodników pomiędzy drużynami biorącymi udział w rozgrywkach(ukończenie rozgrywek) jest możliwy tylko w okresie od zakończenia I rundy do rozpoczęcia II rundy.Zespół który rezygnuje z udziału w rozgrywkach w czasie trwania I czy to II rundy nie bierze udziału w rozgrywkach (nie ma zespołu). Zawodnicy z nieistniejącej drużyny mają prawo do udziału w dalszej części rozgrywek z zachowaniem pkt. 8 , 9 i 10 Postanowień końcowych/Regulaminu rozgrywek „Liga Halowa 23/24”
  8. Transfer zawodników może odbywać się tylko i wyłącznie w lidze w której brali czynny udział przed zmianą zespołu. Zawodnikowi poddanemu transferowi pozostaje dorobek strzelonych bramek jak i kar indywidualnych z poprzedniej drużyny (kontynuacja).
  9. Do Zespołu który podejmuje udział w rozgrywkach ŻALPN i z przyczyn zależnych i nie zależnych od organizatora zgłasza rozpad zespołu lub rezygnacje w czasie udziału w grze, należy obowiązek do uregulowania składki członkowskiej którą ustala Zarząd ŻALPN biorąc pod uwagę ilość rozegranych spotkań.
  10. Zawodnicy z rezygnującego zespołu w czasie trwania rozgrywek mają możliwość do dalszego udziału w grze w innych zespołach spełniając następujące warunki:
  • Cała opłata składki członkowskiej drużyny w której rozgrywali poprzednie spotkania,
  • Zgoda większości przedstawicieli drużyn, biorących udział w rozgrywkach,
  • Zgoda Zarządu ŻALPN,
  • Możliwość dopisania zawodników ( I runda –  do 2 kolejki; II runda – do 2 kolejki; zawodnik symboliczny I i II rundy – Wszystko włącznie).
  1. W przypadku utracenia kaucji poniżej 20 zł drużyna ma obowiązek wpłacić dodatkowe 100 zł kaucji w terminie do 5 dni. W przeciwnym razie może nie być dopuszczona do dalszych rozgrywek.
  2. Przełożenie spotkania jest możliwe tylko i wyłącznie za zgodą organizatora rozgrywek w sytuacjach losowych (np. śmierć bliskiej osoby) oraz roz.1, pkt. 12 i 13.. Inne kwestie oraz decyzje ustala indywidualnie organizator rozgrywek.
  3. Drużyny ponoszą odpowiedzialność za swoich zawodników, osoby towarzyszące oraz kibiców.
  4. W przypadku rażącego zachowania zawodnika/ów Zarząd ŻALPN i Organizator ma prawo zawiesić lub zdyskwalifikować go/ich z rozgrywek jak również zastosować karę dyscyplinarną oraz finansową wobec zespołu w którym/ch występuje/ą.
  5. Zawodnicy pod wpływem alkoholu mają kategoryczny zakaz uczestniczenia w meczu.
  6. Do interpretacji powyższego regulaminu uprawniony jest jedynie Zarząd ŻALPN oraz Organizator rozgrywek.
  7. O sytuacjach spornych nie zawartych w regulaminie jak również w programie rozgrywek ŻALPN „Liga Halowa 2023/2024 decyduje Zarząd ŻALPN oraz Organizator rozgrywek.
  8. Za wyrządzone szkody na hali odpowiadają wszystkie drużyny biorące udział w rozgrywkach ŻALPN „Liga Halowa 23/24.
  9. Ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków, które mogą się wydarzyć podczas rozgrywania meczy w ramach rozgrywek Żywieckiej Amatorskiej Ligi Piłki Nożnej, dokonują zespoły i zawodnicy we własnym zakresie. Organizator nie ubezpiecza zawodników.
  10. Drużyny grają na własną odpowiedzialność.

 

Regulamin jest własnością ŻALPN i tylko członkowie Zarządu mają prawo do wprowadzania późniejszych zmian.

 

Każdego zawodnika biorącego udział w rozgrywkach obowiązuje przestrzeganie Programu oraz Regulaminu ŻALPN, Przepisów gry w Piłkę Nożną oraz Regulaminu Hali Widowiskowo-Sportowej.

 

Podczas imprezy na terenie hali sportowej obowiązuje kategoryczny zakaz spożywania napojów alkoholowych oraz wszczynania awantur.

 

Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 100% [46 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [46 Głosów]
Dobre Dobre 100% [46 Głosów]
Przeciętne Przeciętne 100% [46 Głosów]
Słabe Słabe 100% [46 Głosów]
Partnerzy










Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Znajdź nas na Facebooku !

Powered by PHP-Fusion © 2003-2006 Brasil-Fusion Theme by: IceWasp 920,569 Unikalnych wizyt